مفيد ترين مفيد ترين .

مفيد ترين

تردميل لاغري

تردميل لاغري

فراموش نكنيد كه ايجاد عادات جديد نياز به صبوري و گذشت زمان دارد (به طور متوسط بعد از 21 روز يك عادت جديد در ما به وجود مي آيد). اگر از همان ابتدا قادر به انجام كامل تمام برنامه ريزي ها و تمرينات نبوديد، خودتان را سرزنش كنيد. اگر يك قدم نيز به جلو برداريد كافي است؛ پس با خودتان مهربانانه رفتار كنيد

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۴:۰۳ توسط:احمد موضوع: نظرات (0)

راه‌حل كاهش وزن

راه‌ حل كاهش وزن

يكي از دلايل اضافه وزن افراد به عادات غذايي انسان ها و به هزاران سال قبل برمي گردد. لازم است به اين رفتارهايي كه به صورت ناخوداگاه انجام مي دهيم آگاه شويم و به مرور آن ها را اصلاح كنيم. براي مثال، تنبلي و پرخوري دو رفتار مخرب و تهديد كننده براي سلامت بدن هستند.

پس چه چيزي باعث ايجاد چاقي مي شود؟ نويسندگان مي گويند كه جواب كربوهيدرات هاي تصفيه شده است. شكر و غلات فرآوري شده مانند نان سفيد كه در همه جا در رژيم غذايي ما وجود دارد از جمله اين موارد هستند. يكي از دلايلي كه كربوهيدرات هاي تصفيه شده مقصر اصلي چاقي هستند اين است كه ما به مدت زيادي مصرف چربي هاي مفيد را حذف كرده ايم. دكتر لودويگ مي‌گويد: ما بايد رژيم كم‌چرب را فراموش كنيم. برخي از غذاهاي پرچرب مانند آووكادو، آجيل و روغن زيتون از جمله سالم ترين غذاهايي هستند كه مي توانيم مصرف كنيم.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۴:۱۶ توسط:احمد موضوع: نظرات (0)

قيمت ميز پينگ‌پنگ چقدر است؟

قيمت ميز پينگ‌پنگ چقدر است؟

قيمت ميز پينگ‌پنگ .پينگ‌پنگ يا تنيس روي ميز يكي از ورزش هاي بسيار هيجان انگيز است كه مي توان آن را در سالن ورزشي يا حتي در خانه انجام داد. بسياري از ورزشكاران حرفه اي اين رشته، براي تمرين و افزايش مهارت، تنيس روي ميز را در خانه نيز انجام مي دهند. بنابراين خريد ميز پينگ‌پنگ در خانه مي تواند با هدف سرگرمي و يا افزايش مهارت فردي در بازي پينگ‌پنگ انجام گيرد. اما ميز پينگ‌پنگ انواع مختلفي دارد و همچنين داراي ابعاد متنوعي است. در ادامه با استانداردهاي ميز پينگ‌پنگ آشنا مي شويد.

 

بهترين محصولات ورزشي را از ما بخواهيد :

فوتبال دستي اصفهان   تردميل اصفهان   دوچرخه ثابت اصفهان

 

انواع ميز پينگ‌پنگ

همانطور كه گفتيم ميز پينگ‌پنگ داراي انواع مختلفي است كه كاربرد آنها را مشخص مي‌كند. در ادامه شما را با انواع ميز پينگ‌پنگ آشنا مي كنيم:

ميزهاي فضاي داخل (Indoor)

همانطور كه از نامش پيدا است اين ميزها را براي فضاهاي داخلي طراحي كرده اند و اگر در بيرون از فضاي سرپوشيده قرار بگيرند به دليل تغييرات دماي سطح ميز سريعا تاب برداشته و قسمت هاي آن از هم جدا مي شوند.

ميزهاي فضاي باز (Outdoor)

برعكس ميزهاي فضاي داخل، اين ميزها را براي استفاده در فضاهاي باز بيرون از خانه طراحي كرده اند. معمولا جنس چنين ميزهايي استيل، شيشه، گالوانيزه و ملامين است و به صورت ضد آب و ضد رطوبت ساخته مي شوند.

ميزهاي بدون پايه

اين ميزها پايه ندارند و داراي يك صفحه اصلي و يك تور كوچك هستند. در صورتي كه فضاي باز و مناسبي براي نصب ميز پينگ‌پنگ در اختيار نداريد اين ميزها بسيار مناسب هستند و مي توانيد آن را در هر سطحي استفاده كنيد.

ميزهاي كوچك پينگ‌پنگ (Mini pong)

اين ميزها اگرچه استاندارد هستند اما از ميزهاي معمولي سايز كوچكتري دارند و سرعت بازي در آنها بيشتر است. ميزهاي كوچك هم براي فضاهاي داخلي و هم فضاي بيرون طراحي شده اند. يكي از مزاياي ميز پينگ‌پنگ ميني آن است كه قابليت تنظيم ارتفاع پايه ها را دارد و مي توانيد ارتفاع آن را به دلخواه تغيير دهيد. بنابراين براي بازي كودكان نيز مناسب خواهد بود.

ميزهاي پينگ‌پنگ مخصوص معلولين

در اين نوع از ميزها نحوه طراحي پايه ميز بسيار مهم است. اين پايه ها بايد به گونه اي طراحي شوند كه ويلچير به اندازه 40 سانتي فضا در زير ميز داشته باشد تا بتواند به راحتي ويلچير را براي پاسخ به ضربات حريف انتقال دهد.

اندازه هاي استاندارد ميز پينگ‌پنگ

يكي از مهمترين نكاتي كه در زمان خريد ميز پينگ‌پنگ بايد به آن توجه كنيد اندازه هاي ميز است. اندازه استاندارد ميز پينگ‌پنگ مي تواند در كيفيت بازي شما تأثيرگذار باشد.

در حالت استاندارد ابعاد ميز پينگ‌پنگ مستطيل شكل با طول 274 سانتي متر و عرض 152.5 سانتي متر مي باشد. ارتفاع ميز پينگ‌پنگ از سطح زمين نيز 76 سانتي متر است.

در وسط ميز پينگ‌پنگ يك خط كشي سفيد به عرض 3 ميلي متر وجود دارد كه آن را به دو قسمت مساوي تقسيم مي‌كند و يك تور مشبك با ارتفاع 15.25 سانتي متر روي اين سطح قرار مي گيرد. همچنين دور تا دور ميز پينگ‌پنگ يك خط كشي سفيد قرار دارد كه حدود 2 سانتي متر با لبه ها فاصله دارد.

ضخامت ميز پينگ‌پنگ در انواع ميز متغير است اما از جمله نكاتي است كه در كيفيت بازي تأثيرگذار خواهد بود. ضخامت استاندارد اين ميز در اندازه هاي 12 ميلي متر، 16 ميلي متر، 19 ميلي متر، 22 ميلي متر و 25 ميلي متر است كه قيمت ميزها بر اساس اين مسئله تغيير مي‌كند.

معمولا ميزهايي با ضخامت 25 تا 30 ميلي متر در سطح حرفه اي و براي باشگاه ها  و مسابقات بهترين گزينه است. ولي براي استفاده در منزل مي توانيد متناسب با بودجه اي كه داريد يك ميز مناسب تهيه كنيد.

بهترين برند ميز پينگ‌پنگ

اگر بخواهيد به صورت حرفه اي پينگ‌پنگ بازي كنيد بايد يك ميز پينگ‌پنگ استاندارد بخريد كه بسيار گران اما با كيفيت است. در حال حاضر بهترين برندهاي توليد كننده ميز پينگ‌پنگ در دنيا شامل Dunlop، Donic، Andro، Xiom، Joola ، و .. مي‌شود. اين برندها معمولا در رقابت هاي جهاني حضور دارند و با كيفيت ترين ميزهاي پينگ‌پنگ را ارائه مي كنند. در حال حاضر در كشورمان واحدهاي توليدي بسياري در زمينه طراحي و ساخت ميزها و لوازم و تجهيزات ورزش پينگ‌پنگ فعاليت مي كنند كه محصولات با كيفيتي در مقام رقابت با محصولات خارجي توليد كرده و حتي در صادرات اين ميزها به كشورهاي همسايه نيز فعاليت دارند. در اين ميان مي توان به برند هايي همچون Olympic Sport، Faraz Sport، Sinarad Sport، Tavan Sport و .. اشاره كرد اين برندها محصولات با كيفيتي توليد مي كنند كه از نظر كارايي و كيفيت هم طراز خريد لوازم ورزشي خارجي هستند.

جنس و رنگ ميز پينگ‌پنگ

اگرچه ميزهاي پينگ‌پنگ همگي شبيه به هم به نظر مي رسند اما از نظر جنس و كيفيت ساخت با يكديگر فرق مي كنند. همچنين استانداردهاي رعايت شده در ساخت ميز پينگ‌پنگ نيز متغير است. معمولا  لايه رويي ميز از جنس نئوپان يا MDF يا فيبر ساخته مي‌شود، بهترين ميز پينگ پينگ ميزي است كه رويه آن از فيبر دو لايه ساخته شده باشد. اگر ميز پينگ‌پنگ را براي سالن ورزشي خريداري مي كنيد بايد اين ميزها داراي استاندارد واقعي بوده از  طرف فدراسيون جهاني تنيس ITTF تأييد شده باشند. از نظر اين فدراسيون سطح كيفي استاندارد ميزها داراي درجه هاي A ، B و C است. به طور مثال ميزهاي درجه A در مسابقات جهاني و بين المللي مورد استفاده قرار مي گيرد.

معمولا جنس ميز پينگ‌پنگ در مسابقات حرفه اي چوبي است. همچنين رنگ هاي آبي و سبز كه تيره و مات هستند براي سطح رويي ميزها از طرف ITTF تاييد شده و متناسب با توانمندي چشم براي تشخيص حركت توپ ها  انتخاب شده اند.

ميز پينگ‌پنگ چرخ دار و ثابت

يكي ديگر از مواردي كه مي توان در مورد ميزهاي پينگ‌پنگ به آن پرداخت چرخ دار يا ثابت بودن آنها است. هريك از انواع ميزهاي چرخ دار و ثابت داراي ويژگي هايي هستند كه مي توان در مورد آنها صحبت كرد.

ويژگي هاي ميز پينگ‌پنگ چرخ دار

يك ميز چرخ دار را به راحتي مي توان جابه جا كرد، ضمن اينكه اين مدل ميزها بعد از جمع آوري فضاي بسيار كمي را اشغال مي كنند، ميزهاي چرخ دار داراي پايه هايي با ضخامت زياد هستند و به همين دليل وزن بيشتري در مقايسه با ساير ميزها دارند. همچنين پايه ها به گونه اي طراحي شده اند كه هنگام جمع شدن درون يكديگر قرار گرفته و از هدر رفتن فضا جلوگيري مي كنند.

تور ميز پينگ‌پنگ

يكي از مهمترين اجزاي ميز پينگ‌پنگ تور آن است كه ميز را به دو قسمت مساوي تقسيم مي‌كند. اين تور به موازات خطوط انتهايي ميز نصب مي‌شود. به‌طوركلي از تور به‌عنوان جدا كردن منطقه بازي به دو قسمت مساوي استفاده مي‌شود. دقيقاً موازي با خطوط انتهايي ميز خواهد بود. طبق قوانين استاندارد ITTF ارتفاع استاندارد تور به ‌اندازه 15.25 سانتي‌متر است. ضمن اين كه هر دو طرف تور توسط 2 گيره محكم و ثابت مي‌شود. رنگ تور شبكه‌اي ميز پينگ‌پنگ مي‌تواند سبز تيره، مشكي و يا حتي آبي با دور دوزي  نوار سفيدي باشد. ضخامت اين نوار نبايد از 15 ميلي‌متر بيشتر باشد و از طرفي مطابقت رنگ تور شبكه‌اي ميز بارنگ خود ميز اجباري نخواهد بود.

رنگ

در مورد رنگ ميز پينگ‌پنگ هيچ استاندارد خاصي تعريف نشده است اما رنگ انتخابي نبايد روشن باشد تا در زمان مسابقه باعث بازتاب نور به چشم بازيكن يا داور نشود. همچنين رنگ نبايد به گونه اي انتخاب شود كه باعث ايجاد خطاي ديد گردد. معمولا ميزهاي پينگ‌پنگ به رنگ سبز تيره و آبي مات هستند. در گذشته بيشتر از ميزهايي به رنگ سبز استفاده مي شد اما امروزه استفاده از ميزهايي به رنگ آبي رايج تر است.

ضخامت ميز پينگ‌پنگ

در مورد استاندارد ضخامت ميزهاي پينگ‌پنگ بايد گفت كه ضخامت ميز بستگي مستقيم به جنس آنها خواهد داشت. حالت استاندارد ضخامت ميزهاي پينگ‌پنگ از 1.2 سانتي متر تا 3 سانتي متر متغير است. هرچه ميز ضخيم تري را انتخاب كنيد برگشت توپ از روي آن بيشتر خواهد بود. ميزهاي ضخيم كيفيت بهتري دارند و به همين دليل نيز گران تر هستند.

وزن ميز پينگ‌پنگ

يكي ديگر از استانداردهايي كه به آن توجه مي‌شود، وزن ميز پينگ‌پنگ است. معمولا وزن استاندارد يك ميز با كيفيت و در اندازه هاي استاندارد 136 كيلوگرم است. اما ميزهايي كه به صورت استاندارد براي خانه يا فضاهاي تفريحي ساخته مي شوند بسيار سبك تر هستند و وزني معادل 20 تا 60 كيلوگرم دارند.

جنس استاندارد ميز پينگ‌پنگ

جنس ميز پينگ‌پنگ نيز متنوع است اما بايد استانداردهايي در مورد آنها نيز رعايت شود. معمولا سطح ميز پينگ‌پنگ از جنس فيبر، نئوپان و يا MDF  ساخته مي شوند كه ميزهاي ساخته شده از فيبر از كيفيت بالاتري برخوردارند. درجه كيفي ميزهاي پينگ‌پنگ را فدراسيون جهاني مشخص مي‌كند كه در بخش هاي قبلي به آنها پرداخته شد.

قيمت ميز پينگ‌پنگ

با توجه به مسائلي مثل ابعاد ميز پينگ‌پنگ، جنس، درجه بندي كيفي و ... بايد گفت كه ميزهاي پينگ‌پنگ مختلف قيمت هاي متنوعي دارند. اين كه شما چه ميزي از چه برندي را انتخاب كنيد يا ميز انتخابي شما چه ويژگي هايي از نظر ابعاد و ضخامت جنس داشته باشد معين مي‌كند كه قيمت ميز پينگ‌پنگ چقدر باشد.

راهنماي انتخاب و خريد يك ميز پينگ‌پنگ

براي اين كه بتوانيد در انتخاب ميز پينگ‌پنگ بهترين  اقدام را داشته باشيد پيشنهاد مي كنيم كه اين بخش را به دقت مطالعه كنيد. در اين بخش شما را با نكات طلايي خريد ميز پينگ‌پنگ آشنا خواهيم كرد:

- قبل از اقدام به انتخاب و خريد ميز پينگ‌پنگ حتما اطلاعات و دانش خود را در مورد ميزهاي پينگ‌پنگ و انواع آن بالاتر ببريد.

- بايد فضايي كه قرار است ميز را در آنجا قرار دهيد مشخص كنيد تا بتوانيد يك ميز با ويژگي ها و ابعاد لازم براي آنجا تهيه كنيد.

- شرايط نگهداري ميزهاي فضاي باز (Outdoor) و يا بسته (Indoor) با يكديگر متفاوت است.

- اگر ميز فضاي بسته خريداري مي كنيد بايد بدانيد كه اين ميزها بايد در دماي معيني نگهداري شوند و نسبت به تغييرات دمايي حساس هستند و در صورت تغييرات دمايي ميز تاب برداشته و ممكن است قسمت هاي مختلف آن از هم جدا شوند.

- ميزهاي فضاي خارجي(Outdoor) نيز داراي طراحي متفاوتي هستند و  جنس بدنه آنها با مدل هاي داخلي متفاوت است و بهترين آنها از جنس استيل و گالوانيزه است و سطح آن ضد آب بوده و قابل حمل است.

- اگر قصد داريد كه ميز پينگ‌پنگ را مدام جابجا كنيد بهتر است از مدل هاي چرخ دار خريداري كنيد كه به راحتي حمل مي شوند و برخي از آنها كه به صورت تاشو طراحي شده اند  مي تواند بهترين انتخاب براي حمل و جابجايي باشد.

- بودجه اي كه براي خريد ميز پينگ‌پنگ در نظر داريد مشخص كنيد. قيمت ميز پينگ‌پنگ متنوع است كه با توجه به كاربرد آن، ابعاد، استانداردها، شركت سازنده و ... تعيين مي‌شود. بنابراين قبل از اقدام به خريد بايد در مورد هريك از اين فاكتورها به خوبي تحقيق كرده باشيد.

- ميز پينگ‌پنگ نبايد در اطراف داراي ديواره باشد.

- سطح ميز از مواد مختلفي ساخته مي‌شود. نكته مهم اين است كه ميز داراي چنين ويژگي و ريباندي (توانايي بازپس فرستادن توپ) باشد كه اگر يك توپ استاندارد را از ارتفاع 30 سانتي‌متري رها كنيم ، پس از برخورد با ميز به ارتفاع 23 سانتي‌متري برگردد كه البته براي رسيدن به چنين شرايطي خود توپ نيز بايد استاندارد باشد.


كلام آخر

با توجه به مواردي كه اعلام كرديم كاملا مشخص است كه امكان خريد و انتخاب ميز پينگ‌پنگ در درجه اول با توجه به كاربرد و ميزان حرفه اي بودن و آن و سپس بودجه لازم براي خريد آن صورت مي گيرد. در صورتي كه بازيكن حرفه اي تنيس روي ميز نيستيد و تنها براي تفريح و سرگرمي قصد خريد ميز پينگ‌پنگ داريد بهتر است كه بودجه زيادي را صرف اين كار نكنيد. اگرچه رعايت استانداردهايي كه در مقاله به آنها اشاره كرديم به شما كمك مي‌كند كه بازي حرفه اي تري را داشته باشيد.

براي اين كه تفاوت ميان انواع ميزهاي پينگ‌پنگ را به خوبي درك كنيد مي توانيد عكس ميز پينگ‌پنگ را در اينترنت جستجو كرده و انواع مختلف آن را مشاهده كنيد. حتما قبل از اقدام به خريد ميز پينگ‌پنگ اطلاعات خود را درباره انواع ميز، كاربرد آنها و قيمت ميز پينگ‌پنگ بالا ببريد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۰:۳۵ توسط:احمد موضوع: نظرات (0)