مفید ترین مفید ترین .

مفید ترین

اهمیت طراحی موشن گرافیک

اهمیت طراحی موشن گرافیک

 

کاربرد انیمیشن در موبایل و وب موضوعی است که در سال های اخیر مورد بررسی و بحث قرار گرفته است. بیایید نگاهی به بینش هایی در مورد تأثیری که طراحی موشن گرافیک می تواند بر تجربه کاربر داشته باشد بیندازیم.

 

 

 Motion graphicچیست؟
بسیاری از مردم از معنای دقیق اصطلاح "motion graphic" آگاه نیستند. بیایید کمی آن را روشن کنیم. به معنای طراحی حرکت در زبان فارسی که از شکل بلند Motion graphic design «طراحی حرکت گرافیکی» گرفته شده است.

 

همانطور که از نام آن پیداست، از سه عنصر تشکیل شده است: حرکت، گرافیک و طراحی. این ترکیبی از گرافیک است که در فضا و زمان حرکت می کند.

 

همانطور که تکنولوژی به ایجاد راه حل های نوآورانه در دنیای طراحی تجربی ادامه می دهد، طراحی حرکتی رایج تر می شود. در ابتدا به عنوان یک برنامه کاربردی در تولید فیلم و ویدئو با استفاده از انیمیشن و جلوه های بصری استفاده می شد. برخی از رایج ترین نمونه های طراحی حرکتی عبارتند از:

 

کارتون،

فیلم ها،

متن متحرک،

برنامه های کاربردی مبتنی بر وب

منبع طراحی حرکت

 

طراحان از انواع نرم افزارها و ابزارهای دیگر برای ایجاد موشن گرافیک استفاده می کنند. یکی از محبوب ترین ابزارهایی که توسط طراحان گرافیک متحرک مورد استفاده قرار می گیرد، Adobe After Effects است که امکان ایجاد و تغییر گرافیک با عنصر زمان را اضافه می کند. Adobe Flash همچنین برای ایجاد طرح های حرکتی برای برنامه های مبتنی بر وب استفاده می شود. از دیگر ابزارهای حرفه ای موشن گرافیک می توان به Maxon Cinema4D و Softimage اشاره کرد.

 

طراح حرکت معمولی باید در زمینه طراحی گرافیک آموزش دیده باشد و در ادغام عناصر زمان، صدا و مکان در مدل موجود تخصص داشته باشد. اکثر طراحان حرکتی دارای پس‌زمینه فیلم یا انیمیشن هستند که کار را آسان‌تر می‌کند.

 

به طور خلاصه، موشن گرافیک شامل هر چیزی است که در ابتدای یک برنامه خبری تلویزیونی، کارتون، انیمیشن شخصیت ها، تایپوگرافی متحرک، صحنه های انفجار در فیلم ها و سایر جلوه های بصری می بینید. تقریباً هر چیزی که با دوربین عکاسی نشود و جلوه های ویژه تلقی نشود را می توان در دسته موشن گرافیک قرار داد.

 

 

بنابراین، چه در یک ویدیوی واقعی و چه در یک سری کامل از گرافیک های متحرک ترکیب شوند، طراحی حرکت مورد توجه قرار می گیرد.

تاریخچه گرافیک انیمیشن
قبل از اینکه موشن گرافیک وجود داشته باشد، زمانی وجود داشت که عناصر طراحی گرافیکی فقط در یک فرمت صاف و ثابت کار می کردند. زمانی که تصاویر متحرک برابر با کارتون های سنتی والت دیزنی بود. اما با پیشرفت سینما به خصوص در عناوین آغازین بود که موشن دیزاین ظاهر شد. (منبع)

 

در دهه 1940، موشن گرافیک از طریق کارهای تجربی اسکار فیشینگر و نورمن مک لارن متولد شد. در دهه 1950، طراحان شگفت انگیزی مانند سائول باس، موریس بایندر و پابلو فرو، Motion Graphics را به طور گسترده ای در معرض دید عموم قرار دادند.

 

فیلم‌هایی که این هنرمندان روی آن‌ها کار کرده‌اند هنوز نقطه شروع و الهام‌بخش بسیاری از طراحان موشن گرافیک و کارشناسان فیلم هستند. کار آنها رویکردی غیرمنتظره و خلاقانه برای ایجاد حال و هوای مخاطب، ایجاد هیجان و معرفی اطلاعات فنی فیلم از قبیل شرکت سازنده، کارگردان، بازیگران و بسیاری دیگر بود. این شیوه جدید بازی با کلمات و گرافیک که مردم تا به حال ندیده بودند، نقطه ورود به محبوبیت بیشتر موشن گرافیک و رسیدن به سینما و تلویزیون انبوه بود.

 

Motion Graphics ارتباط زیادی با پیشرفت فناوری دارد، بنابراین طبیعتاً تکامل آنها در هم تنیده شده است. در سال‌های اخیر، پیشرفت‌ها در نرم‌افزارهای طراحی و انیمیشن، Motion Graphics را برای کسانی که می‌خواهند یاد بگیرند یا تولید کنند، در دسترس‌تر کرده است. در عین حال، فراگیر شدن صفحه نمایش های اطراف ما فرصت های بیشتری برای طراحی و در نتیجه متحرک سازی محتوا ایجاد کرده است. از ماشین‌های ما گرفته تا بیلبوردها، یخچال‌های هوشمند و تلفن‌هایی که در جیب ما هستند، امروزه همه چیز از گرافیک همراه با حرکت استفاده می‌کند.

 

 

 

وقتی صحبت از تبلیغات به میان می‌آید، به‌ویژه در رسانه‌های اجتماعی، موشن گرافیک در همه چیز از تبلیغات پیچیده و مبتنی بر داستان گرفته تا پست‌های متحرک ساده اینستاگرام می‌درخشد. این یک ابزار عالی برای کمک به شرکت‌ها است که از سایرین متمایز شوند.

 

کاربردهای دیگر شامل همه چیز از منوهای متحرک در فست فودهای زنجیره ای گرفته تا تابلوهای فرودگاهی و رویدادهای طراحی شده است. حرکت در همه جا استفاده می شود و هر موقعیتی پتانسیل خود را در سطح متفاوتی بررسی می کند.

چرا طراحی موشن گرافیک مهم است؟
به لطف رسانه های اجتماعی، مردم اکنون حجم زیادی از محتوا را هر روز مصرف می کنند. مردم فیدهای خبری خود را در رسانه های اجتماعی می خزند تا چیزی را پیدا کنند که جلب توجه کند و به دنبال اطلاعاتی می گردند که به راحتی قابل هضم باشد.

 

طبق مطالعه ای که توسط MIT انجام شده است، یک فرد می تواند اطلاعات بصری را در کمتر از 13 میلی ثانیه پردازش کند، که ثابت می کند مغز انسان اطلاعات ارائه شده از طریق تصاویر را بسیار آسان تر پردازش می کند. عامل دیگر این است که بسیاری از افراد در حالی که گوشی هایشان خاموش است از محتوای شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. بنابراین نیاز به انتقال پیام خود تنها از طریق تصاویر بصری در دنیای امروز بسیار مهم است.

 

به همین دلیل است که خرده فروشان در سراسر جهان از نمودارهای حرکتی برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده می کنند.

 

در اینجا چند تکنیک وجود دارد که بازاریابان می‌توانند از زمان‌بندی برای برآوردن تمام نیازهای ارتباطی خود استفاده کنند:

 

تبلیغات سنتی: بازاریابان می توانند از گرافیک های آنلاین یا تبلیغات تلویزیونی برای نمایش محصولات خود استفاده کنند.

ویدئوهای تبلیغاتی: این دسته شامل انواع ویدئوهای سرمقاله یا تبلیغاتی مانند ویدئوهای ویروسی، مطالعات موردی، توضیحات، نظرات کاربران است.

ویدیوهای توضیحی: اکثر مردم از موشن گرافیک در فیلم های توصیفی استفاده می کنند. اینها شامل معرفی محصولات یا خدمات جدید، بررسی، فرآیندهای تجاری و آموزش است.

ویدیوهای رسانه های اجتماعی: یکی دیگر از شکل های محبوب موشن گرافیک شامل ویدیوهای رسانه های اجتماعی است که برای جذب فالوور در پلتفرم های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ شات، یوتیوب و غیره طراحی شده اند. طبق مطالعه Tubular Insights، 64 درصد از مصرف کنندگان پس از تماشای یک ویدیو در رسانه های اجتماعی متقاعد شده اند که محصول یک محصول است.

متخصصان این حوزه در شرکت های مختلف فعالیت می کنند که می توان از انها سفارش موشن گرافیک گرفت.

 

امروز از موشن گرافیک استفاده کنید
توسعه فناوری و در دسترس بودن صفحه نمایش در بسیاری از دستگاه ها در زندگی ما، دامنه کامل استفاده از Motion Graphics را گسترش داده است. آنچه قبلاً فقط برای ارائه اطلاعات فنی و ایجاد حال و هوای تاریخ مورد استفاده قرار می گرفت، اکنون طیف گسترده ای از اهداف را دنبال می کند.

 

در تلویزیون، Motion Design برای باز کردن برنامه‌های تلویزیونی، مانند نام تجاری ویدیوی کانال، و برای وارد کردن اطلاعات با ضربه‌گیر، یک سوم پایین‌تر و موارد دیگر استفاده می‌شود. همچنین در صفحه پیش بینی اخبار و در پس زمینه مجازی آنها تعبیه شده است. تلویزیون از همان روزهای اولیه خود از حرکت استفاده کرده و به بخشی جدایی ناپذیر از هویت آن تبدیل شده است و به خاطره انگیز شدن یک کانال یا برنامه کمک می کند.

 

با پیشرفت وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها، حرکت نقش مهمی در کمک به ایجاد تجربه‌های رابط بهتر از طریق حوزه تخصصی UX Motion Design ایفا کرده است.

 

برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۸:۲۶ توسط:احمد موضوع: نظرات (0)